რა არის შიდა საძიებო ოპტიმიზაცია – I
საიტების დამზადება, ისევე როგორც ბიზნესის ნებისმიერი სხვა სფერო, არ არის თავისუფალი გარკვეული რისკებისგან. ქვემოთ ჩამოთვლილია ის ნიშნები, რომელთა მიხედვითაც შესაძლებელია საეჭვო შეკვეთის იდენტიფიცირება. თითო-ოროლა ასეთი ნიშანი ჯერ კიდევ არ არის საგანგაშო, მაგრამ თუ სახეზე ერთდროულად რამდენი მათგანია, ასეთი შეკვეთისგან თავის შორს დაჭერა ჯობია.
- დამკვეთთან პირველი კონტაქტი ოფის-მენეჯერთან ხანმოკლე საუბრითა და 1 დაჭმუჭნულ ფურცელზე ამობეჭდილი საკონკურსო პირობების მიღებით შემოიფარგლება. ასეთ დროს 99% დარწმუნებული იყავით, რომ კონკურსი მხოლოდ ფორმალობაა. სინამდვილეში ის კარგა ხანია ჩატარდა და გამარჯვებულიც ნაცნობობა-ნათესობა-მეგობრობის საუკეთესო ქართული ტრადიციების მიხედვით გამოვლინდა.
- დამკვეთი თავს იკავებს საიტის დამზადებისთვის გამოყოფილი ბიუჯეტის გამხელისგან. ეს შეიძლება ნიშნავდეს, რომ დამკვეთი არ გენდობათ და ჰგონია, რომ ბიუჯეტის გამხელით მაღალი ფასის დასახელებისკენ გიბიძგებთ.
- დამკვეთს საიტის დამზადება მაქსიმალურად იაფად უნდა, ან ამბობს, რომ ბიუჯეტი ძალიან მწირია. ეს თითქმის ყოველთვის ნიშნავს, რომ დამკვეთი დიდ მნიშვნელობას არ ანიჭებს საკუთარი საიტის ფლობას და ხარისხს სიიაფე ურჩევნია. ეს ის შემთხვევაა, როდესაც დამკვეთი საკუთარ ფულს ხარჯავს და მინიმალური დანახარჯებით მაქსიმუმის მიღება უნდა.
- დამკვეთს იმაზე მეტი სურს, ვიდრე მისი ბიუჯეტი გაწვდება. ასეთ შემთხვევაში მისი დაკმაყოფილება რთული იქნება და რაც უფრო ადრე აუხსნით ამას, მით ნაკლებ დროს და შრომას დახარჯავთ ტყუილად.
- დამკვეთი ამბობს, რომ თქვენს გარდა კიდევ რამდენიმე დიზაინერისგან ელოდება საქმიან წინადადებას. ეს შეიძლება სიმართლეც იყოს, მაგრამ ასე იშვიათად ხდება. გაცილებით უფრო ხშირად ეს ნიშნავს, რომ დამკვეთს მხოლოდ ფასების გაგება უნდა(მაგალითად საგრანტო პროექტისთვის) და დროს ტყუილად გაკარგვინებთ.
- პოტენციური დამკვეთი ითხოვს, რომ საქმიან წინადადებასთან(ფასები და ა.შ.) ერთად დიზაინის მინიმუმ ერთი ვარიანტი(ზოგჯერ 2-3) მაინც გაუგზავნოთ. ეს ერთ-ერთი ყველაზე საგანგაშო სიგნალია! ასეთი მოთხოვნა ზოგჯერ გაუაზრებელია, მაგრამ ხშირად მისი მიზანია რაღაც სილამაზის კონკურსის მაგვარის მოწყობა, რის შედეგადაც თქვენი დიზაინერული მიგნებები გარანტირებულად იქნება გამოყენებული იმ შემთხვევაშიც კი, თუ კონკურსს ვერ მოიგებთ.
- პოტენციური დამკვეთი ანაზღაურების ნაცვლად პროექტიდან წილს გთავაზობთ. ასეთ შემოთავაზებას მხოლოდ იმ შემთხვევაში დათანხმდით, თუ შემდეგი რამდენიმე თვის განმავლობაში მუქთად მუშაობის იდეა გხიბლავთ.
- დამკვეთი ხშირად იყენებს ჯადოსნურ სიტყვას „კრეატიული“, რაც მისთვის, როგორც წესი, გარეგნულ სილამაზესთან ასოცირდება. ასეთ დამკვეთებს უჭირთ იმის გაგება, რომ სილამაზე კარგია, მაგრამ მთავარი არ არის. მოსახერხებელი ნავიგაცია და საჭირო ინფორმაციის ადვილად მოძებნა ბევრად უფრო მნიშვნელოვანია, ვიდრე ვიზუალური დიზაინი. კომერციული დანიშნულების საიტისთვის ზედმეტად ლამაზი დიზაინი ხელისშემშლელ ფაქტორადაც კი შეიძლება იქცეს.
- თქვენგან მოითხოვენ საიტის დამზადებას სწრაფად, რომელიმე კონკრეტული თარიღისთვის. ასეთ დროს, მაღალი ალბათობით, დამკვეთმა დიდი ხნის წინ იცოდა დედლაინის მოახლოების შესახებ, მაგრამ დროის დიდი ნაწილი საკუთარ თავმოუბმელობას გადააყოლა. თავმოუბმელი დამკვეთი პრობლემაა. განსაკუთრებით, საიტის მასალების მოწოდების და თანხის დაპირებულ ვადებში გადახდის თვალსაზრისით.
- დამკვეთის მხრიდან არ არის პროექტის კოორდინატორი. ასეთ შემთხვევაში, ამ როლის შესრულება ვებ-დიზაინერს უწევს, რაც მისგან დამატებით დროს და რესურსებს ითხოვს. რაც ყველაზე ცუდია, როდესაც დამკვეთი დიდი კომპანია ან ადამიანთა დიდი ჯგუფია, ვებ-დიზაინერის დრო შიდა შეუთანხმებლობისა და კინკლაობის გამო, ტყუილად იკარგება.
- დამკვეთს არა აქვს საიტისთვის საჭირო ფოტოები, სტატიები და ა.შ. ქართულ კომპანიებში ეს საკმაოდ გავრცელებული სენია. როგორც წესი, 1-2 ფლაერი უგდიათ ხოლმე და გონიათ, რომ ეს საიტისთვის გამოდგება. მზად იყავით, რომ ასეთ დამკვეთთან ურთიერთობა რამდენიმე თვეს გაიწელება. თუ საერთოდ შედგა.
- დამკვეთი აგვიანებს საიტისთვის საჭირო მასალების მოწოდებას, მასთან დაკავშირება რთულია. აქ ორი ვარიანტია – დამკვეთი ან არასერიოზულად ეკიდება თავის საქმეს, ან პირდაპირ ვერ გეუბნებათ, რომ გადაიფიქრა, რაღაც არ მოეწონა და სხვა შემსრულებელი მონახა.
თქვენი მწარე გამოცდილების შესახებ შეგიძლიათ კომენტარებში მოგვიყვეთ).